Актуальні проблеми експертизи товарів
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

РОЛЬ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ У ПІДВИЩЕННІ РІВНЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУДОВИХ ЕКСКПЕРТІВ

Перейти донизу

РОЛЬ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ У ПІДВИЩЕННІ РІВНЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУДОВИХ ЕКСКПЕРТІВ Empty РОЛЬ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ У ПІДВИЩЕННІ РІВНЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУДОВИХ ЕКСКПЕРТІВ

Повідомлення автор Admin Ср Квіт 01, 2020 3:11 pm

І. П. Сівчук,
судовий експерт сектору товарознавчих та гемологічних досліджень, к.е.н.,
Тернопільський науково-дослідний експертно-криміналістичний центр Міністерства внутрішніх справ України, м. Тернопіль

За сучасних умов зростають вимоги щодо рівня професійної компетентності судових експертів, що включають в себе такі характеристики, як рівень вмотивованості до професійної діяльності; здатність та готовність до постійного професійного розвитку та самовдосконалення, володіння алгоритмами вирішення професійних завдань; здатність до творчості у вирішенні професійних завдань тощо. Система, яка функціонує сьогодні в Україні носить переважно інформаційний або академічний характер, їй бракує динамічності та практичної цілеспрямованості щодо здобуття необхідного рівня професійної компетентності.
Поняття «професійна компетентність» є складним та означає володіти професійною діяльністю на достатньо високому рівні, здатність проектувати свій подальший професійний шлях; використовувати прийоми професійного спілкування й усвідомлення соціальної відповідальності за результати своєї роботи; володіти прийомами особистісного самовираження та саморозвитку в рамках обраної професії, готовність до професійного зростання, позитивне ставлення до обраної майбутньої професії тощо[1, с.72].
У цьому контексті особливого значення набуває корпоративна культура як система матеріальних та духовних цінностей, переконань, вірувань, уявлень, очікувань, проявів, що взаємодіють між собою та є властивими певному органу чи корпорації. Саме ці чинники повинні бути враховані при організації діяльності щодо підвищення рівня професійної компетентності найманих працівників. Корпоративна культура – це система матеріальних і духовних цінностей, переконань, вірувань, уявлень, очікувань, проявів, що взаємодіють між собою, властивих даній організації, таких, що відображають її індивідуальність і сприйняття себе та інших у соціальному та речовинному середовищі, що виявляється в поведінці, взаємодії, сприйнятті себе і навколишнього середовища [2].
Тому одним із пріоритетних напрямів модернізації діяльності експертної служби в Україні повинно бути забезпечення професійної компетентності судових експертів шляхом реформування системи підвищення кваліфікації та створення належних умов для їх безперебійного професійного навчання із урахуванням кращих світових практик та вітчизняних традицій, а також наукових розробок і впровадження у вітчизняну практику механізмів професійного розвитку судових експертів. Тобто створити таку систему, в якій будуть зосередженні високопрофесійні, висококультурні, компетентні та відповідальні працівники, здатні впроваджувати новітні соціальні технології, сприймати та сприяти розвитку інноваційним процесам. Виконання цієї функції можливе лише за умови систематичного та безперервного підвищення рівня професійної компетентності судових експертів, що безперечно сприятиме формуванню нової корпоративної культури в системі функціонування експертної діяльності [2].
Основа оцінки професійної компетенції працівників, повинна включати наступні навички, такі як [2]:
– інструментальні, що поєднують когнітивні здібності (здатність розуміти і використовувати ідеї і міркування; методологічні здібності, здатність розуміти і управляти довкіллям, організовувати час, вибудовувати стратегії навчання, ухвалення рішень і дозволу проблем; технологічні уміння, уміння, пов’язані з використанням техніки, комп’ютерні навички і здібності інформаційного управління; лінгвістичні уміння, комунікативні компетенції тощо);
– навички управління інформацією (здатність набувати та критично аналізувати інформацію з різних джерел, здатність приймати рішення та нести за них відповідальність, здатність розв’язувати завдання, здатність вирішувати проблеми тощо);
– міжособистісні, тобто індивідуальні здібності пов’язані з умінням виражати почуття і стосунки, критичне осмислення ситуації і здатність до самокритики, а також соціальні навички, пов’язані з процесами соціальної взаємодії і співпраці, умінням працювати в групах, брати соціальні і етичні зобов’язання. Набір міжособистісних навичок включає в себе такі елементи як: здатність до критики і самокритики; здатність працювати в команді; міжособистісні навички; здатність працювати в міждисциплінарній команді; здатність взаємодіяти з експертами в інших предметних областях; здатність сприймати різноманітність і міжкультурні відмінності; здатність працювати в міжнародному контексті; прихильність етичним цінностям.
– системні, тобто поєднання розуміння, відношення та знання, що дозволяє сприймати, яким чином частини цілого співвідносяться один з одним і оцінювати місце кожного з компонентів в системі.
Серед цих критеріїв до основних відносять: здатність застосовувати знання в поєднанні з практикою; дослідницькі здібності; здатність до навчання; здібності до адаптації в нових ситуацій; здатність до генерації та реалізації нових ідей; здатність до лідерства; здатність працювати автономно; здатність до розробки проектів і управління ними; здатність до ініціативи; відповідальність за якість отриманих результатів.
Підвищення рівня професійної компетенції, на нових засадах, судових експертів сприятиме формуванню нової корпоративної культури, що стане запорукою ефективної реалізації основних завдань експертної служби.
Формування корпоративної культури, її вплив на кадровий потенціал всього колективу і окремих працівників, сьогодні розглядається як одна з найбільш важливих проблем у системі управління персоналу. Тому, формування якісної корпоративної культури має забезпечити підвищення якості управлінської праці; удосконалення управління людськими ресурсами; покращення морального клімату в колективі; мінімізації негативних наслідків конфліктів, що виникають між працівниками; мобілізації зусиль його членів задля виконання нових стратегічних завдань, а також покращення іміджу відповідної організації [2].
Список використаних інформаційних джерел
1. Циган Н. В. Особливості формування професійної компетентності при підготовці фахівців для різних типів соціальних закладів / Н. В. Циган // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна», 2017. - № 13. – С. 71-75.
2. Щербак Н. В. Роль корпоративної культури у підвищенні рівня професійної компетентності державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування в умовах реформування державного управління / Н. В. Щербак // Актуальні проблеми державного управління, 2016. – 1(49). – С.1-7. – URL: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/apdu/2016-1/doc/5/05.pdf.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 99
Дата реєстрації : 28.02.2020

https://expertuztov.forumotion.me

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі